Ładowanie
Sprawdź status zamówienia
Aby sprawdzić status zamówienia wpisz jego numer oraz w przypadku Klienta indywidualnego nazwisko podane w trakcie składania zamówienia lub w przypadku zamówienia na firmę NIP. Sprawdź
52 341 88 80 
801 11 53 53 
8 - 20 inne dni
  • Poniedziałek 8 - 20
  • Wtorek 8 - 20
  • Środa 8 - 20
  • Czwartek 8 - 20
  • Piątek 8 - 20
  • Sobota 8 - 16
  • Niedziela 10 - 18

Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?

  • 22.09.2010
  • autor: FELGI.PL

Wśród wielu kierowców istnieje pogląd, że zimowe koła powinny być wyposażone w stalowe obręcze. Jako argumenty popierające tę tezę słyszymy, że felgi aluminiowe po kilku latach eksploatacji na posypanych solą drogach bardzo brzydko się utleniają oraz o tym, że dużo łatwiej naprawia się felgi stalowe.

Z drugiej strony, zwolennicy felg z lekkich stopów przypominają, że nowe produkty mają powłoki lakiernicze zabezpieczające przed solą, a obręcz aluminiowa jest bardziej wytrzymała od stalowej. Dodatkowo, co dla wielu osób jest najważniejsze, samochód na alufelgach wygląda o wiele lepiej.

Kto ma rację? Postanowiliśmy raz na zawsze rozstrzygnąć ten spór.
 

Wytrzymałość

Rzeczywiście, felgę stalową łatwiej prostować. Wie o tym każdy, kto przy pomocy dwóch młotków wyrównał podgięty rant felgi. Jednak specjalista od materiałoznawstwa od razu wspomni, że blacha zgięta i ponownie wyprostowana traci na swej sztywności i następnym razem zdeformuje się jeszcze łatwiej (efekt łamania stalowego pręta poprzez wielokrotne jego zginanie).

W podobnej sytuacji markowa felga aluminiowa najzwyczajniej nie odkształci się. Dzieje się tak, gdyż ze względu na swą konstrukcję, jest dużo sztywniejsza. W razie uszkodzenia felgi istnieje też wiele warsztatów, które specjalizują się w renowacji felg. Za niewygórowaną kwotę wyprostują one felgę aluminiową , na życzenie również odnowią powłokę lakierniczą. Po takich zabiegach obręcz koła będzie wyglądać jak nowa.
 

Odporność na korozję

To kolejny argument, który zwolennicy felg stalowych wskazują jako wadę alufelg (jednocześnie sami przemilczają fakt, że ich stalowe odpowiedniki korodują dużo chętniej).

korozja felg stalowych
Czy jest tak faktycznie? Nie do końca. Wystarczy wybrać taki wzór felgi, który łatwo i szybko będzie można wyczyścić podczas mycia samochodu. Przy odpowiedniej pielęgnacji wielowarstwowe powłoki lakiernicze zapewnią wieloletnią eksploatację bez jakiejkolwiek oznaki utlenienia. Czasem o takich felgach mówi się
„alufelgi zimowe", co nie jest do końca poprawnym terminem. Są to po prostu felgi o prostym i łatwym do czyszczenia kształcie.

zimowa oferta felg aluminiowych Rial jest bardzo szeroka
UWAGA! Nie każda felga nadaje się do eksploatacji zimą – felgi polerowane i chromowane, z racji delikatniejszych zabezpieczeń powłoki, będą wymagały renowacji już po jednym sezonie zimowym. Najlepiej takie felgi eksploatować wyłącznie latem.
 


Cena

Istnieje powszechne przekonanie, że felgi stalowe są tańsze od aluminiowych. W przypadku zakupu obręczy z aluminium w komplecie znajduje się zestaw montażowy (śruby lub nakrętki, pierścienie centrujące i dekielki). Decydując się na zakup felg stalowych musimy liczyć się z dodatkowym wydatkiem na śruby/nakrętki (około 5zł/szt) oraz kołpaki (od 20zł/szt). W ostatecznym rozrachunku może się zatem okazać, że kwota wydana na dodatki przekroczy różnicę pomiędzy ceną stalówek a najtańszymi modelami "alusów".

Podliczmy realny koszt zakupu dodatkowego kompletu felg stalowych:

  • nowe śruby/nakrętki do felg stalowych (te, które posiadamy w komplecie z letnimi alufelgami nie będą pasować do felg stalowych z racji różnic pomiędzy gniazdami w felgach),
  • nowe zabezpieczenia do felg (te, które posiadamy nie będą pasować z takiego samego powodu),
  • markowe kołpaki (zniwelują chociaż w minimalny sposób utratę atrakcyjności po zdjęciu alufelg).

Porównanie realnych kosztów zakupu felg stalowych i aluminiowych do samochodu Skoda Octavia


Wygląd

Podobno istnieją osoby, którym podobają się kołpaki. Na szczęście dla pozostałych osób, atrakcyjność samochodu na felgach aluminiowych, jest kwestią bezdyskusyjną. Nawet na „zwykłej” alufeldze o prostym wzorze samochód będzie po prostu zawsze lepiej wyglądał.

felgi aluminiowe Brock prezentują się rewelacyjnie na najnowszym modelu VW Polo w specyfikacji zimowej
felgi aluminiowe Brock prezentują się rewelacyjnie na najnowszym modelu VW Polo w specyfikacji zimowej

Marki premium, takie jak Mercedes coraz częściej proponują swoim klientom felgi aluminiowe na zimę w standardzie.
marki premium, takie jak Mercedes coraz częściej proponują w standardzie felgi aluminiowe na zimę


Podsumowanie. Wady i zalety.

Bez obaw kupuj alufelgi na zimę jeśli tylko Twój budżet na to pozwala. Podczas wyboru wzoru felgi kieruj się prostym, łatwym do czyszczenia kształtem ramion - zapewnisz sobie bezproblemową eksploatację przez lata, a samochód odwdzięczy się Tobie wspaniałym, atrakcyjnym wyglądem. Felgi aluminiowe cechuje wyższa wytrzymałość i niższa waga w stosunku do stalowych odpowiedników.

Wybierz felgi stalowe, jeśli Twoje decyzje zakupowe są podyktowane absolutną ekonomią i potrafisz zrezygnować z atrakcyjnego wyglądu samochodu. Zadbaj jednak o to, by był to zakup rozsądny – kupuj wyłącznie produkty renomowanych producentów, takich jak: Alcar KFZ, Magnetto Wheels lub General Motors. Taka felga powinna odwdzięczyć się wieloletnim przebiegiem, gnąc się na krawężnikach mniej chętnie, niż zamienniki azjatyckiego pochodzenia.

BMW 320d winter conceptBMW serii 3 winter conceptfelgi Schmidt dedykowane do BMW 320d winter concept


BMW 320d winter concept to pojazd, który jest wręcz stworzony do zabawy na śniegu. Tutaj również nie mogło zabrakąć aluminiowych 19" obręczy.

Komentarze
Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
kich 14.10.2010

Wszystkie argumenty są jak najbardziej przekonujące i pokazują wyższość alu nad stalowymi. Jednak zapomniano jeszcze o jednym walorze - odporności aluminium na bardzo niskie temperatury (np. -20stopni) które w Polsce czasem występują. Podobno aluminiowe felgi potrafią się wtedy rozlecieć na dziurach..

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Chris 19.10.2010

W większości przypadków należałoby doliczyć dwie przekładki opon w roku co mocno zmieniłoby podsumowanie.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Zdziwiony 23.10.2010

Chris o jakich przekładkach mówisz? Ja mam na lato alu 18", na zimę alu 16" i przekładki robię co ok. 3 lata (przy kupnie nowych opon). Nie rozumiem Twojej filozofii..

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Pawel 31.10.2010

Chris czy ty umiesz czytać ze zrozumieniem ? To jest artykuł jakie felgi wybrać stalowe czy aluminiowe... wiec żadnych przekładek nie robisz! chyba ze chcesz jeździć raz na tych alusach a za miesiąc na tych na których masz zimówki założone.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Bart 06.11.2010

Moim zdaniem to nie jest artykuł o tym, które felgi wybrać, tylko o tym, że należy wybrać alusy :)

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
winniczek 13.12.2010

adres strony obliguje

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Pawian 28.08.2014

Do pisania o felgach :)

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Bober 09.11.2010

Zgadzam się z Bart'em. Poza tym porównanie cen wzięli chyba z sufitu a nie z falgi.pl Stalowe to jakies 520zł a alu to 800-nawet kilku tysi.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Ricsi 10.11.2010

W Waszym "rozstrzygnięciu" jest oczywisty brak rozstrzygnięcia. Jedynie porównanie, czyli : jak zrobisz tak będziesz miał !!!!! Często kierowcy stosują zasadę : lato- alufelgi zima- stalowe felgi.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
PaVLo 14.11.2010

no dobra, ale nikt nie wspomniał czy do stalówek warto stosować kołpaki na zimę czy lepiej jeździć bez, chodzi o względy odporności na solankę

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
bolo 21.11.2010

naprawdę myślisz, że stosowanie kołpaków ma jakikolwiek wpływ na tempo korozji felg stalowych? o ile powłoka lakiernicza nie zostanie naruszona (przycierki o krawężnik, itp) to wszystko powinno być OK, zarówno w przypadku stalówki jak i alusa moim zdaniem kołpaki są elementem czysto dekoracyjnym, dla tych, którym nie podoba się wygląd stalówek prywatnie uważam, że dużo lepsze na zimę są alufelgi aluminiowe w standardowym wykończeniu (bez żadnych elementów polerowanych) i prostym wzorze (łatwym w czyszczeniu na myjkach automatycznych) a jeśli już decydujemy się na felgi stalowe na zimę to zadbana stalówka wygląda często dużo lepiej niż kołpaki z allegro - przekombinowane wzory udające alusy, itp inna sprawa to kołpaki oryginalne, one zazwyczaj wyglądają całkiem spoko, ale tutaj często właściciele stosują objemki zaciskowe, aby chronić je przed amatorami cudzej własności :)))

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
palacz 24.11.2010

A jak wyglądają alusy po zimowej jeździe z założonymi łańcuchami, w górach czasami to się zdaża

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
winniczek 13.12.2010

łańcuchy są na opony a nie na felgi. dobrze dobrane łańcuchy nawet nie dotykają felgi

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
BoxteR 04.01.2011

Szkoda że nikt nie wziął pod uwagę opcji gdy zakopiesz się w zmarzniętym śniegu z taką piękną felgą.. cały lakier zostaje na grudach lodu... stalówkę można chyba trochę taniej wyremontować i to własnymi siłami :). Z resztą w tych wyliczeniach to trochę przepłacili za te stalowe fele bo do mojej almerki felga 15' wychodzi jakieś 320 zł + kołpaki niech będzie te 80zł...

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
kinol 10.01.2011

Dobra dobra,ale czy ktoś może odpowiedziec na zarzut Gościa kich`a o rozpadaniu się alufelg w silnym mrozie? dla mnie ważna kwestia

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
maniek 11.01.2011

renomowane felgi aluminiowe (produkcji UE) przed wprowadzeniem na rynek przechodzą liczne badania zgodnie z Regulaminem 124 EKG: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:070:0413:0438:PL:PDF

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
kesoo 11.01.2011

zdecydowanie stalowe!!! wyważenie koła stalowego jest o około 30 % tańsze od alusa a wyważa sie minimum raz w sezonie policzcie sobie teraz ;)

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
maniek 13.01.2011

dla oszczędności rzędu 20zł raz na pół roku mam rezygnować z wyglądu auta?! hahaha na zimę zostawiłem sobie oryginalne alu, a na lato kupiłem śliczne polerowane obręcze większe o 1 cal od serii

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
alek0 21.02.2011

Jest jeszcze taka opcja (np. u mnie)- kupiłem samochód z felgami stalowymi, więc na lato siłą rzeczy alu, a nie odwrotnie! Na pewno zaletą alufelg jest możliwość usunięcia śniegu, który gromadzi się wewnątrzfelgi i powoduje drgania kierownicy. W stalówkach praktycznie nie da się oczyścić felgi.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
karamba_100 02.03.2011

Chcę poruszyć ważny element, mianowicie do kalkulacji trzeba dodać wyważanie kół, do niedawna się z tego śmiałem do póki wulkan mi nie po dokładał po 5 g na koło, a wydawało by się że wszystko jest okej.Niestety to każdym sezonie a w szczególności po zimie róbcie wyważanie. pozdrawiam

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
wilk 18.03.2011

kto robił te obliczenia??? tam chyba powinno byc 1796zł za alumy a nie 796

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
bolo 20.03.2011

w chwili publikacji artykułu najtańsze felgi aluminiowe w ofercie felgi.pl kosztowały 199zł/szt była to jesienno-zimowa promocja WIETRZYMY MAGAZYNY

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Mirek 25.10.2011

Czyli kalkulacja mocno "naciągana" - stalowe po normalnych cenach, a alusy po superpromocyjnych...

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Arek 27.11.2012

Prawda jest taka że jak porównasz cenę stali ( bez kołpaków i śrub, które są dodatkowo płatne to wyjdzie nam kwota bardzo zbliżona do kwoty którą trzeba zapłacić za Alu co jest bezsensem. Zakup felg dla mnie nie jest zakupem pierwszej potrzeby i mogę też przypolować na różnego rodzaju promo a to już w ogóle dyskryminuje wybór stal czy alu. To tak jak w Media Markt nie dla ...

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
wapniaq 16.03.2011

doświadczony oponiarz zwrócił mi uwagę na konieczność systematycznego dokręcania felg aluminiowych w okresie zimowym. koło założone na samochód w +10stopniach celsjusza i użytkowane w -20 ma 30 stopni różnicy temperatur. rozszerzalność cieplna aluminium jest 2 razy większa niż stali. do tego "grubość" felgi aluminiowej w punkcie dokręcenia jest dodatkowo jakieś 2-3 razy większa niż stali. stąd zmiana wymiaru elementu dociskanego śrubą dla alu będzie jakieś 4-6 razy większa niż dla stali. dlatego faktycznie felgi aluminiowe się w zimie luzują a w lecie trudno je odkręcić. o tym oczywiście w obiektywnym artykule na stronie felgi.pl nikt nie napisał - nic dziwnego stalowych felg na tym portalu się nie kupi

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
gosc 17.03.2011

w takim razie slabo przejzales stronie, poniewaz na starcie masz do wyboru m.in. felgi stalowe

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Adam 28.11.2012

Felgi stalowe też mają w swojej ofercie lecz na stronie http://www.oponeo.pl/wybierz-felgi-stalowe

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
R.P. 07.03.2011

Felgi aluminiowe występują w wersjach zimowych tak jak opony. Mam takie w swoim aucie i po prawie półrocznym użytkowaniu nie widać śladów zużycia czy uszkodzeń.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
gosc 17.03.2011

Takie rzeczy dzialy sie z alufelgami produkowanymi w latach 90tych, w dzisiejszych czasach technologia jest na tak wysokim poziomie ze aspekt, ktory poruszyles zostal wyeliminowany

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
test 27.11.2012

test

Trochę bajki opowiadacie
Legnum owner 13.04.2011

Rozpadanie się felg w zimie a już tym bardziej w latach 90-siątych to taka trochę bajka opowiadana z pokolenia na pokolenie. Tak tłumaczyli sobie sprawę ludzie którzy nie mieli pieniążków żeby inwestować w aluminiowe felgi na zimę... ładnych 20 lat temu. Historia "alusów" w ogóle zaczęła się gdzieś pod koniec lat 60-siątych gdzie bodajże Ronal zaczął masową produkcję. Wiadomo że w latach 70-siątych to był top exclusive i kiedy ktoś miał na nie fundusze to miał też na naprawę. Z drugiej strony były tak drogie gdyż były wytaczane z bloków aluminiowych niemal ręcznie przez co były cholernie wytrzymałe - stąd dostawały je np. Ferrari czy topowe modele Alfa Romeo (przykładowo Duetto). Całe zamieszanie powstało oczywiście w latach 80-siątych gdzie alusy zaczęły się masowo rozprzestrzeniać na wszystkie marki, kraje i klasy aut. Zapotrzebowanie było tak duże że trzeba było wymyśleć sposoby szybszej i TAŃSZEJ produkcji co odbiło się na jakości i felgi z dużymi naprężeniami materiału powstałymi w procesie produkcji mogły sporadycznie pękać (to nie była reguła). Rozwój technologii produkcji Bogu dzięki w kilka lat ten problem rozwiązał więc nawet kupując auto 16 letnie na oryginalnych felgach nie trzeba się bać że w zimie się rozlecą. Zastanawiam się jedynie gdzie to kolega po tych dziurach tak jeździ w zimie że te felgi mu się rozsypują. Mojemu autku od wyprodukowania (tj. 13lat) towarzyszą śliczne 15" aluminiowe Enkei (addon od producenta) używane tylko w zimie (na lato producent zadbał o równie ładne 16") i na prawdę auto ma dość sportową charakterystykę (bo ktoś powie ze na sztywnym zawieszeniu jest inaczej) oraz nie jedną dziurę widziało a jednak na prawdę czasem po sezonie nie ma nawet co wyważać. Nigdy jeszcze mi się też felga nie przykleiła do śniegu/lodu a już na pewno nie tak żeby lakier odpadał, a auto w garażu rzadko przebywa - chyba znów jakaś bajka. Dam głowę że kiedy kupowałem to auto lakier był na nich oryginalny, gdzie niegdzie lekko odbarwiony tam gdzie były przytarte ale no nic z nich nie odpadało ani się nie rozsypywało. Po solidnym piaskowaniu i wielowarstwowym odmalowaniu do teraz nie ma tam co poprawiać (4 lata/3 sezony). Więc wybaczcie obrońcy stalówek ale mieszacie ludziom w głowach. Spokojnie polecam aluminiowe felgi do auta na zimę i nawet nie takie prosto ze sklepu a co do mitów to przypomnę takie powiedzonko: takie masz jak o nie dbasz. Pozdrawiam wszystkich

stalówki
Legnum owner 13.04.2011

Tak a'propo jeszcze stalówek, żona do autka dostała w komplecie stalówki na zimę, z ładnymi oryginalnymi kołpaczkami które czasem trzeszczą ale i tak je lubimy :) i na prawdę cholera mnie bierze bo praktycznie co sezon trzeba je malować bo z czarnych robią się miedziano-brązowe i paskudne. W tym roku dałem więcej warstw lakieru ale ruda i tak znalazła ścieżkę i (co prawda mniej, ale jednak) skończyło się tak samo. Pewnie kupilibyśmy aluminiowe ale użytkownik chce kołpaczki :) Jedyny plus jaki w tym widzę to fakt ze jeśli żona zechce staranować krawężnik na początku sezonu to po prostu kupię jej za kilkadziesiąt zł nową taką samą felgę na allegro i prezent pod choinkę mam z głowy.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
spokojny_kalkulator 17.01.2012

Argumenty są dobierane pod ustawioną tezę. Stalówki łatwiej wyprostować ale to już nie będzie to. Bo przecież pręt też się złamie w końcu. Przy prostowaniu alufelg kończ się na tym, że będą wyglądały jak nowe. A co z ich wytrzymałością? Kolejna rzecz, to skutek uboczny sztywności alufelg. Rośnie ryzyko przecięcia opony, a to są już spore koszty, których się nie zauważa. Co do odporności na korozję, to fakt, że rdzewieją, ale czy ktoś się z nimi pieści, myje je i konserwuje. Jeżeli będzie się je tak traktowało jak aluminiowe (a tu zaleca się wybrać wzór łatwy do mycia bo inaczej będzie ciężko) to też będą wyglądały jak nówki. No i w końcu cena. Czy można zobaczyć jakie to felgi aluminiowe zostały wybrane do porównania. Bo obawiam się, że nie te z "bajecznych" zdjęć tylko jakieś najprostsze i o najmniejszej średnicy (czy w ogóle którejś z polecanych w artykule firm?). W przypadku "dedykowanych" stalówek w zasadzie nie ma wyboru (ew. jest 2-3 producentów z niewiele różniącymi cenami). W przypadku aluminiowych, ceny co najwyżej zaczynają się od tych podanych w zestawieniu. Niech każdy jeździ na czym chce, ale nie ma co się napalać.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
napalony na alufelgi 26.01.2012

A ja od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna alusów na zimę + oczywiście nowe opony. Doszedłem do wniosku że dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno taniej chińszczyzny z allegro, dlaczego? cena - właściwie prawie taka sama co nowe fabryczne stalówki, wytrzymałość? - wiadomo że chińskie felgi są jak z plasteliny, ale nie robię dużych przebiegów (tym bardziej po extremalnych nierównościach, dziurach, nie obijam się od krawężnika do krawężnika itp.) praca - dom - praca - dom głównie "wokół komina", wzór jaki mi się podoba? - no niestety jeden z tych polerowanych (czarny mat + poler), ale tym bardziej chcę takie bo po jednej zimie przemaluję je sobie na dowolny wybrany kolor (srebrny lub biały) i nie będzie mi ich żal - bo w końcu to chińszczyzna. Stalówki niestety muszę malować po każdym sezonie a i tak zawsze rdza wyjdzie. Dodatkowo w całym tym porównaniu zapomniano jeszcze jednej rzeczy - mianowicie ET felgi, alusy zazwyczaj mają mniejsze ET niż stalowe odpowiedniki, a co za tym idzie, powiększa się rozstaw kół dzięki czemu poprawia się trakcja i ogólnie prowadzenie (zresztą wtajemniczeni w temat wiedzą o co chodzi). I między innymi też z tego powodu chcę alumy, alternatywa - dystanse? to znowu trzeba doliczyć koszt odpowiednio dłuższych śrub, poza tym nie wiadomo na co się trafi - jakieś garażowe samoróbki podszywające się pod markowe - a później zdziwienie dlaczego popękały? Chociaż nie o tym temat, ale warto takie kwestie związane poruszać.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Dany 08.04.2012

Bardzo dobry pomysł zakupienia chinszczyzny :) Szczególnie polecam dla osób, które maja ubezpieczenie AUTO CASCO (AC) i chcą z niego ewentualnie skorzystać ... W razie wypadku na takich "chińskich" kołach nie masz szans skorzystania z AC o ile oczywiście ubezpieczyciel sprawdzi i poprosi o homologacje na alu :))))))) Poczytaj w necie o takich przypadkach ... Pozdrawiam.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
napalony na alufelgi 27.10.2012

To znowu ja ;) Dany, masz rację, nie kupuję chińszczyzny, poczytałem różne opinie i w skrajnych przypadkach nawet nie da się tego wyważyć, szkoda kasy i nerwów. Napaliłem się na dezent j, fajny masywny wygląd a zaraz po kupnie pomaluję je plasti dipem na biało :D

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
realista 10.02.2012

A prawda jest taka: 6,5x16 alu Dezent RE - 8,5 kg 6,5x16 alu Enzo B - 8,6 kg KZF Stahlrad 6,5x16 - 7,1 kg.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
normalny 10.02.2012

Felgi aluminiowe cechuje wyższa wytrzymałość i niższa waga w stosunku do stalowych odpowiedników. Katalogi producentów mówią o wadze coś WRĘCZ ODWROTNEGO!!!

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
miki 10.02.2012

Prawda taka, że oprócz wyglądu (a nowe stalówki Alcar Hybrid są powalające) nie ma żadnych przewag felg aluminiowych czy lato czy zima. Nawet wagowo to samo.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
HOGAN 29.06.2013

aluminiowe felgi są lepiej zabezpieczone ! Posiadają bazę, lakier właściwy oraz klar lakiery stosowane na felgach aluminiowych są odporne na wysoką oraz bardzo niską temperaturę. Jeżeli chodzi o stalówki to taka felga nie jest specjalnie zabezpieczona. Lakier na stalówce nie ma podkładu i absolutnie nie jest zabezpieczony przed uszkodzeniami ( założony zwykły kołpak pod który dostaje się syf, sól, piasek itp powoduje że stalówki po 1-2 sezonach nie wyglądają już tak pięknie. Korozja to sprawa normalna. Materiał użyty do produkcji felg aluminiowych jest lżejszy ale to nie znaczy że obręcze aluminiowe są lżejsze ! Nie ma mowy ! Każda felga stalowa jest lżejsza od felgi alu nawet takiej wyczynowej.... a co za tym idzie ? Felgi alu są zdecydowanie bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne złamania wygięcia itp. Jak złamiesz aluminiową felgę to znaczy że urwałeś również połowę zawieszenia. no i pozostaje dla mnie najważniejsza kwestia ... wygląd ! na felgach stalowych auto wygląda jak śmietnik. za 350 zł można kupić klasyczne 16" felgi aluminiowe. Ale po co przekonywać kiedyś każdy z nas sam dojdzie do tych wniosków sam ... bądź nie dojdzie :)

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
TomSon 01.03.2012

Co ty w ogóle opowiadasz.. jakoś w tym roku w moim regionie przez ok. miesiąc było nie 20 a prawie 30 stopni mrozu i jakoś nie rozleciały się i nie skrzywiły.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
klinu 25.03.2012

Z całym szacunkiem, ale Twój argument co do temperatury i trwałości felg aluminiowych na dziurach jest bezsensowny. Od 10 lat jeżdzę na alusach w zimie i nie raz przydzwoniłem w dziurę a temperatury były nie raz grubo poniżej -20 stopni. Mieszkam w Szwecji więc tam takie temperatury to nic dziwnego. Jesli kupuje się felgi dobrych producentów z wszelkimi możliwymi certyfikatami nie ma takiej opcji, chyba że przywalisz ostro i to przy bardzo dużej prędkości taka felga powinna się zgiąć a nie rozpaść. A zazwyczaj takie sytuacje o których piszesz przydarzają się alusom z wiadomego pochodzenia, czasami bardzo niska cena mimo ładnego wygladu nie oznacza dobrej jakości, sam się o tym przekonałem raz kupując chińskie felgi, starczyły na sezon, po pierwszym średnim prostowaniu mogłem je oddać na złom.

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
Kazik 08.04.2012

Kupiłem alusy jakieś DXS co to za firma iczy są w miarę dobre. Pozdrawiam

Re: Czy na zimę felgi stalowe są lepsze od aluminiowych?
tsenre 11.09.2012

czy kpl.kół alu + opony z salonu do volvo s-40 to norma czy naciąganie ?

Dodaj komentarz
profil klienta
Znajdziesz tutaj informacje przydatne podczas zakupów w naszym sklepie. Poznaj bliżej naszą firmę i zobacz dlaczego warto u nas kupić. Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i przeczytaj warunki gwarancji.
zasady zakupów
Dowiedz się jak złożyć zamówienie, ile wynoszą koszty przesyłki oraz w jakim terminie otrzymasz zakupione produkty. Zasady zakupów zawierają informacje, które pozwolą Ci bezproblemowo złożyć zamówienie i przeprowadzić transakcję.
poradnik
Poznaj narzędzia pomocne w doborze felg do samochodu i opon. Sprawdź co oznaczają różne skróty i symbole stosowane do oznaczania felg oraz skorzystaj z innowacyjnego kalkulatora ET. Dzięki poradnikowi dopasujesz felgi odpowiednie do Twoich potrzeb.
pozostałe
Na mapie witryny znajdziesz odnośniki do jej najważniejszych działów. Zasady korzystania z serwisu to zapisy dotyczące praw autorskich i dostępu do treści portalu. Możesz również zostać aktywnym członkiem naszej społeczności.