Rozmiar otworu centralnego jest częstym parametrem zaniedbywanym przy kupowaniu felg. Jest to niewłaściwe podejście, gdyż w skrajnych przypadkach niewłaściwie dobrana średnica może uniemożliwić montaż koła (np. w sytuacji gdy kołnierz piasty ma większą średnicę niż otwór centralny). W odwrotnej sytuacji, gdy otwór centralny w feldze będzie większy niż średnica piasty uda się zamontować taką felgę, jednak powstaje w ten sposób niepożądana różnica średnic.
Sytuacji może zaradzić zastosowanie pierścieni centrujących. Rozmiar pierścienia oznaczony jest jako dwie średnice – większa to średnica otworu centralnego naszej felgi, mniejsza to średnica kołnierza mocującego piasty (np. 73.1/57.1). Dzięki takiemu pierścieniowi felga bezpiecznie jest osadzona na kołnierzu piasty.
Nie należy ignorować kwestii otworu centralnego. Niedopuszczalny jest montaż bez idealnego spasowania (za pomocą pierścienia centrującego) kołnierza na piaście z otworem felgi. Wprawdzie fizycznie jest możliwość zamocowania koła jedynie śrubami, jednak ich rola (śrub) ogranicza się jedynie do dociskania felgi do piasty. Nie są one konstrukcyjnie przeznaczone do przenoszenia sił i drgań pochodzących od kół. Rolę taką spełnia właśnie otwór centralny. Brak idealnego spasowania powoduje drgania i wibracje szczególnie nasilające się przy prędkości około 100-120 km/h.