Audi A4 to model samochodu zaliczany do średniej klasy. Pierwsza generacja tego auta pojawiła się na rynku w 1994 roku i bazowała na płycie podłogowej wspólnej z VW Passatem B5. W samochodzie montowane były silniki o pojemnościach od 1,6 do 2,8 litrów i dwie jednostki diesla (1,9 i 2,5 l). Potem producent wprowadził także silnik 1.8 turbo, który mógł osiągać moc 150 i 180 KM. Był to pierwszy model, w którym montowano skrzynię biegów Tiptronic. W ciągu siedmiu lat produkcji Audi A4 przeszło dwa liftingi (w 1997 i 1999 roku). Na rynku pojawiła się także sportowa wersja modelu – Audi S4, który osiągał moc 265 KM. Jeszcze szybsza wersja A4 (RS4) powstała we współpracy Audi z Cosworth. W tamtym okresie było to najszybsze kombi z mocą 379 KM. Druga generacja modelu zadebiutowała na rynku w 2000 roku. Samochód wyposażony był w większe nadwozie i zupełnie inną płytę podłogową (PL46). Nowe zawieszenie wykazywało znacznie lepsze parametry trakcyjne. Sportowa wersja nowej generacji wyposażona została w większy silnik 4,2 l V8 o mocy 344 KM i nowatorską skrzynię biegów Multitronic, którą produkował zakład LUK. Trzecia generacja pojazdu (B7) miała swoją premierę w 2004 roku. Produkcja tej wersji wykorzystywała tę samą co poprzednik płytę podłogową i zawieszenie. Większe różnice były obecne w stylistyce nadwozia oraz kokpitu. Pojawiło się więcej wariantów silników: 2.0 TFSI, 2.0 TDI, 3.0 TDI i 2.7 TDI.
Współcześnie produkowane B8 to największe A4 jakie do tej pory powstało. Samochód jest bardziej masywny zarówno od poprzednika, jak i od swojej głównej konkurencji, czyli Mercedesa klasy C i BMW serii 3.
Rozmiar felg do modelu Audi A4 (B8) to (w zależności od wariantu): 5x18, 6x15, 7x15, 7x16, 7x17, 7,50x16, 7,50x17, 7,5x18, 8x17, 8x18, 8x19, 9x19 (rozstaw śrub 5x112).