BMW serii 5 klasyfikowany jest w segmencie samochodów premium. Jest to średniej wielkości auto, które pojawiło się na rynku w 1972 roku. Od tamtego czasu model występuje pod dwoma typami nadwozia, tj. sedan i kombi (touring). Jest to drugi w historii marki najlepiej sprzedający się model auta. Pierwsza generacja tego modelu nosiła oznaczenie E12 i w 1982 r. została zastąpiona przez E28, który różni się od niego stylistyką. Najbardziej docenianą wersją modelu był wariant E34, który wyróżniał się jak na tamte lata zarówno nowoczesnym wyglądem, jak i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Kolejna wersja – E39 również odniosła ogromny sukces, ponieważ charakteryzowała ją zupełnie nowa stylistyka, a także całkiem innowacyjne rozwiązania. Piąta generacja serii 5 miała swoją premierę w 2003 roku. Reprezentowała ona całkiem nową linię stylistyczną marki. Wbrew popularnej krytyce nowego nadwozia wersja ta sprzedała się w największej liczbie egzemplarzy spośród wszystkich modeli z serii 5. Model ten znacznie odbiegał technologicznie od swoich poprzedników. Umieszczony w nim system iDrive ma za zadanie kontrolowanie większości mechanizmów auta. Współcześnie w sprzedaży dostępna jest już 6 generacja BMW serii 5 (F10). Płyta podłogowa tego modelu pochodzi od wersji F01 7. E10 nie jest już tak kontrowersyjny jak jego poprzednik, ale to wcale nie oznacza, że jest nudnym modelem. W stylistyce nowego modelu dominują smukłe i wyraźne przetłoczenia, które dodają autu dynamiki.
Rozmiary felg do modeli serii 5 to (w zależności od wersji): 8x17, 8x18, 8x18 (przód) i 9x18 (tył), 8,50x19 (przód) + 9x19 (tył), 8,50x20 (przód) i 9x20 (tył) - rozstaw śrub dla wszystkich rozmiarów to 5x120.