Citroen C4 to samochód osobowy, który zaliczany jest do klasy kompaktowej (zwanej niższą średnią lub autosegmentem C). Auto jest produkowane od 2004 roku, a na rynku pojawiło się jako następca modelu Xsara).
Za projekt Citroena C4 odpowiedzialny jest główny projektant marki Donato Coco. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Nagroda ta była w pełni zasłużona. Sylwetka Citroena C4 nie przypomina w niczym auta klasy kompaktowej i budzi skojarzenia z modelami pozycjonowanymi w wyższych segmentach.
Samochód w zależności od generacji i rynku dostępny jest w trzech wersjach nadwozia - jako 3-drzwiowe coupe, 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowy hatchback. Model jest również oferowany w wersji minivan, która nosi nazwę Citroen C4 Picasso lub w większym wariancie C4 Grand Picasso.
Citroen C4 pierwszej generacji był produkowany do 2010 roku (wersja ta konstrukcyjnie była spokrewniona z Peugeot 308). W międzyczasie, w 2008 roku przeszedł jeszcze facelifting. Na targach samochodowych Paris Motor Show 2010 została zaprezentowana druga generacja i jeszcze w tym samym roku ruszyła jej produkcja.
Citroen C4 na rynku konkuruje głównie z Fiatem Bravo, Fordem Focus, Hondą Civic, Oplem Astra, Renault Megane i VW Golf.
Rozstaw śrub w samochodzie Citroen C4 to 4x108 lub 5x114,3. Średnica piasty wynosi 65,1 lub 67 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 6,00x15; 6,00x16; 6,50x15 lub 6,50x16. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 6,50x15 do 8,00x19 (zależy to od generacji, wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).