Dacia Sandero to samochód osobowy pozycjonowany w klasie aut małolitrażowych (zwanej subkompaktową lub autosegmentem B). Model został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2007, a jego produkcja rozpoczęła się rok później. Auto zostało skonstruowane we współpracy z firmą Renault (rumuńska marka należy do francuskiego koncernu). W związku z tym na niektórych rynkach samochód (głównie w Ameryce Południowej) jest sprzedawany jako Renault Sandero.
Pierwsza generacja Dacii Sandero była produkowana do 2012 roku. Samochód jest dostępny jako 5-drzwiowy hatchback w kilku wersjach wyposażenia. W takiej samej wersji nadwozia jest również dostępna Dacia Sandero drugiej generacji, która na rynku pojawiła się w 2012 roku.
Wersja uterenowiona Dacii Sandero nazywa się Stepway. Wersja posiada plastikowe elementy stylistyczno-ochronne nadwozia, podobne do stosowanych w samochodach terenowych i typu SUV. Oprócz podwyższonego o 2 cm prześwitu nie zastosowano w niej żadnych dodatkowych rozwiązań.
Dacia Sandero na rynku konkuruje głównie z modelami Fiat Grande Punto, VW Polo i Skoda Fabia. Pokrewieństwo zachodzi pomiędzy Dacią Sandero a Renault Clio (oba auta są produkowane na płycie podłogowej Nissan B) oraz innymi modelami rumuńskiej marki - Duster i Logan (dotyczy to głównie podzespołów).
Rozstaw śrub w samochodzie Dacia Sandero to 4x100, a średnica piasty wynosi 60,1 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 5,00x14 lub 6,00x15. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 5,50x14 do 8,00x18 (zależy to od wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).