Honda Civic zaliczana jest do klasy aut kompaktowych, czyli autosegmentu C. Pierwsza generacja tego samochodu pojawiła się na rynku w 1972 roku jako następca modeli Z360 i Z600. Popularny "Obywatel" to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii motoryzacji i jeden z największych sukcesów Hondy. Do 2012 roku pojawiło się dziewięć generacji modelu, które sprzedały się w liczbie ponad 19 milionów egzemplarzy. Samochód zdobył szereg prestiżowych wyróżnień na całym świecie. Został między innymi uznany Samochodem Roku na 5 kontynentach. W zależności od generacji Honda Civic jest jako dostępna hatchback, sedan, kombi i coupe.
Warto wiedzieć, że bardzo dużo zamieszania wprowadziła VIII generacja tego modelu, która otrzymała niespotykany dotąd kształt nadwozia. Pas przedni Hondy Civic VIII stanowi jedną całość z kloszami lamp. Sportowe cechy samochodu zostały podkreślone poprzez zamontowanie spoilera w tylnej szybie.
Dziewiąta generacja została zaprezentowana pod koniec 2011 roku. Ze względu na bardziej konserwatywnych klientów ta wersja była znacznie bardziej stonowana i łagodniejsza niż poprzedniczka. W modelu zrezygnowano z trójkątnych końcówek wydechu, spojler tylnej szyby został przesunięty ku dołowi, poprawiając tym samym widoczność.
Aktualnie Honda Civic konkuruje na rynku z takimi modelami, jak VW Golf, Toyota Corolla, Toyota Auris, Opel Astra, BMW serii 1, Citroen C4, Ford Focus, Mazda 3, Peugeot 308, Renault Megane, Skoda Octavia.
Honda Civic posiada rozstaw śrub 4x100, 4x114,3 lub 5x114,3 w zależności od generacji. Średnica piasty to 56,1 lub 64,1 mm. Z kolei seryjne rozmiary felg aluminiowych to 5,00x14; 5,50x13; 6,00x15; 6,50x15 i 6,50x16. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 5,50x14 do 8,50x20 (zależy to od generacji, wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).