Honda CR-V to samochód typu crossover SUV (pozycjonowany w autosegmencie I), który znajduje się w ofercie japońskiej marki od 1996 roku. Do budowy modelu zostały wykorzystane rozwiązania z Hondy Civic. Wraz z Hondą CR-V japońska firma weszła na rynek samochodów typu SUV. Wcześniej był produkowany model Passport, ale za jego konstrukcję odpowiedzialne było Isuzu i auto to nie było dostępne na kontynencie europejskim.
Nazwa CR-V to skrót od określenia Compact Recreational Vehicle (Kompaktowy Samochód Turystyczny) lub Comfort Runabout Vehicle (Komfortowy Mały Samochód). Takie cechy można zresztą przypisać temu modelowi - auto jest funkcjonalne i wygodne.
Model CR-V okazał się dużym sukcesem Hondy. Od momentu pojawienia się na rynku ten crossover SUV sprzedał się w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy.
Pierwsza generacja była produkowana do 2001 roku. W jej miejsce w roku 2001 pojawiła się druga generacja, której produkcja zakończyła się z kolei w 2007 roku. Trzecia generacja jest datowana na lata 2006-2012. W 2012 została zaprezentowana czwarta generacja Hondy CR-V.
Samochód na rynku konkuruje z następującymi modelami: Dacia Duster, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Toyota RAV4 i VW Tiguan.
Rozstaw śrub w modelu Honda CR-V to 5x114,3. Średnica piasty wynosi 64,1 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 6,00x15; 6,50x16; 5,50x15 lub 7,00x17. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 6,50x15 do 8,50x19 (zależy to od generacji, wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).