Hyundai i20 to auto osobowe zaliczane do klasy samochodów małolitrażowych, czyli autosegmentu B. Model trafił do produkcji w 2008 roku jako następca Hyundaia Getz. Jest to kolejna propozycja Hyundai w ramach serii "i". Auto uzupełniło ofertę koreańskiej marki zajmując miejsce pomiędzy najmniejszym i10 i kompaktowym i30.
Hyundai i20 w całości został zaprojektowany w należącym do firmy Europejskim Centrum Stylizacji w Russelsheim. Po raz pierwszy samochód ten został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu.
W zależności od rynku model jest też oferowany jako Hyundai Click II i Inokom i20. Auto występuje w dwóch wersjach nadwozia - jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
W 2012 roku na rynku pojawiła się wersja Hyundaia i20 po faceliftingu. Zmodernizowano reflektory, zderzak, grill i maskę dostosowując je do nowej linii stylistycznej marki. Z tyłu zmieniło się niewiele. Lampy mają nieco inną barwę, a zmodyfikowany zderzak zyskał listwy ochronne. Delikatnie przemodelowane zostało także wnętrze tego auta.
W swojej klasie Hyundai i20 konkuruje z głównie Oplem Corsa, Nissanem Micra, Fordem Fiesta, Toyotą Yaris, Peugeotem 207, Mitsubishi Colt, Mazdą 2, Chevroletem Aveo, Skodą Fabia, Citroenem C3 czy Seatem Ibiza. Koreańskie auto charakteryzuje się nowoczesną stylistyką, co pozwala mu z powodzeniem rywalizować z topowymi autami w swoim segmencie. Modelem pokrewnym jest w tym przypadku Kia Rio.
Hyundai i20 posiada rozstaw śrub 4x100 i średnicę piasty 54,1 mm. Z kolei seryjny rozmiar felg aluminiowych to 5,00x14. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 5,50x14 do 8,00x18.