Opel Insignia to samochód osobowy zaliczany do klasy średniej (autosegmentu D). Model po raz pierwszy został zaprezentowany podczas London Motor Show w 2008 roku. Między innymi dzięki swojej nowoczesnej i niebanalnej sylwetce auto szybko zdobyło uznanie miłośników motoryzacji. Efektem było przyznanie temu modelowi tytułu Samochodu Roku 2009.
W 2013 roku Opel Insignia przeszedł facelifting. W ramach tego zabiegu zmodyfikowane paletę silników, wprowadzono chromowaną belkę na klapie bagażnika, przeprojektowano pas przedni, zastosowano nowy grill i wzór reflektorów, przemodelowano deskę rozdzielczą, zegary i kierownicę, ograniczono liczbę przycisków, wprowadzono 8-calowy dotykowy wyświetlacz oraz w miejscu prędkościomierza kolejny mały wyświetlacz, który może pełnić różne funkcje.
W ofercie Opla model Insignia zastąpił Vectrę i Signum. W zależności od rynku Opel Insignia jest oferowany również jako Buick Regal/LaCrosse, Chevrolet Vectra, Shanghai Buick Regal i Vauxhall Insignia.
Model jest dostępny w trzech wersjach nadwoziach (4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback, 5-drzwiowe kombi) i kilku wariantach wyposażenia (w tym najmocniejszym OPC i uterenowionym Country Tourer).
Na rynku Opel Insignia konkuruje z takimi modelami, jak Citroën C5, Ford Mondeo IV, Mazda 6, VW Passat, Toyota Avensis III, Peugeot 508, Honda Accord, Renault Laguna III i SEAT Exeo.
Opel Insignia posiada rozstaw śrub 5x120, a średnica piasty to 67,1 mm. Z kolei seryjne rozmiary felg aluminiowych to 7,00x16; 7,00x17 i 8,00x18. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 7,00x17 do 9,00x20 (zależy to od generacji, wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).