Peugeot 3008 to samochód typu SUV (pozycjonowany w autosegmencie I), który został zbudowany w oparciu o kompaktowy model 308. Po raz pierwszy na rynku samochód pojawił się w 2009 roku, a prototyp o nazwie "Prologue" pokazano rok wcześniej podczas Paris Motor Show.
Model w ofercie firmy Peugeot plasuje się pomiędzy swoim pierwowzorem w wersji kombi (308 SW) a terenowym Peugeot 4007. Siedmiomiejscową wersją 3008 jest model 5008. Na rynku Peugeot 3008 konkuruje głównie z Hondą CR-V.
W 2011 do sprzedaży trafił Peugeot 3008 HYbrid4. Samochód ten w wersji hybrydowej z przodu jest wyposażony w silnik 2.0 HDi o mocy maksymalnej 163 KM, który napędza koła przednie. Elektryczna jednostka o mocy 37 KM umiejscowiona jest pod bagażnikiem i gdy zachodzi potrzeba napędza tylną oś pojazdu. Silniki te są całkowicie od siebie niezależnie, nie ma między nimi żadnych mechanicznych powiązań.
Peugeot 3008 charakteryzuje się nowoczesną stylistyką. Nadwozie jest mocno przeszklone - przednia szyba ma 1,7 m kw. powierzchni. W opcji dostępny jest także szklany dach o powierzchni 1,6 m kw. Wewnątrz znajduje się klimatyzacja, którą uzupełniają rolety lub ściemniające się szyby. Pozycja kierowcy budzi skojarzenia z lotniczą. Prowadzący samochód a do dyspozycji m.in. system ostrzegający o zbliżających się pojazdach i head up display, czyli przezroczysty wyświetlacz, podający podstawowe parametry jazdy.
W 2013 roku Peugeot 3008 został poddany faceliftingowi. W ramach tej operacji zmienił się przód auta. Model otrzymał nową osłonę chłodnicy i reflektory.
We wnętrzu zastosowano nowe wzory tapicerek i ozdobne, wykończeniowe listwy metalowe. W ofercie znalazły się też nowe wzory felg aluminiowych.
Rozstaw śrub w samochodzie Peugeot 3008 to 4x108, a średnica piasty wynosi 65,1 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 7,00x16. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 7,50x16 do 7,00x17.