Peugeot 508 to samochód osobowy klasy średniej wyższej, czyli pozycjonowany w autosegmencie D. Produkcja modelu w wersji sedan rozpoczęła się w 2010, a rok później do oferty dołączyło nadwozie kombi. Powstał też wariant uterenowiony wersji kombi, który nazwano nazwano 508 RXH. Na rynku Peugeot 508 zastąpił modele 407 i 607. Jest to jeden z flagowych modeli samochodów marki Peugeot. Model ten stanowi nawiązanie do historycznego modelu 504 z lat 1968-83.
Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej, co Citroen C5 i dzieli z nim wiele rozwiązań konstrukcyjnych. Mimo pokrewieństwa w obu autach można doszukać się różnic. Peugeot 508 nie posiada zawieszenia wielowahaczowego, jak C5, a wyposażony jest w tradycyjne kolumny MacPhersona (tak jak konkurencja: Ford Mondeo czy VW Passat) z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Warto wiedzieć, że na rynku dostępna jest także wersja Peugeot 508 GT (można ją poznać po podwójnej rurze wydechowej), która posiada zawieszenie wielowahaczowe z przodu.
Model charakteryzuje się niebanalną, zgrabną i elegancką sylwetką, co budzi skojarzenia z samochodami osobowymi klasy premium. Wnętrze zostało wykończone dobrej jakości materiałami, a deskę rozdzielczą została zaprojektowana przez Polaka - Adama Bazydłę.
Peugeot 508 na rynku konkuruje z takimi modelami, jak Ford Mondeo, Honda Accord, Kia Optima, Mazda 6, Opel Insignia, Skoda Superb, Toyota Avensis czy Volkswagen Passat.
Rozstaw śrub w samochodzie Peugeot 508 to 5x108, a średnica piasty wynosi 65,1 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 6,50x16. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 7,00x16 do 8,50x20.