Renault Clio to auto osobowe pozycjonowane w autosegmencie B (klasie samochodów małolitrażowych). Model po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1990 roku jako następca Renault 5. Jego nazwa wzięła się od imienia Klio - muzy historii w mitologii greckiej.
Clio to pierwszy od lat 60. model, w którym Renault zrezygnowało z nazywania swoich samochodów symbolami liczbowymi. W Japonii Remault Clio jest oferowane jako Lutecia.
Pierwsza generacja Renault Clio była produkowana w latach 1990-1998. Druga generacja modelu przypadła na lata 1998-2005. Trzecia pojawiła się w roku 2005 i była produkowana do 2012. Rok 2012 przyniósł z czwartą z kolei generację tego samochodu.
Renault Clio można spotkać w kilku wariantach nadwozia. Najbardziej popularne są 3 i 5-drzwiowe wersje hatchback. Auto dostępne jest poza tym jako 5-drzwiowe kombi i 4-drzwiowy sedan, który na niektórych rynkach (m. in. w Polsce) nosi nazwę Thalia.
Model Renault Clio dwukrotnie zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku (1991 i 2006). Warto wiedzieć, że jest to najlepiej sprzedający się samochód w historii francuskiej motoryzacji. Od rozpoczęcia produkcji w 1990 roku sprzedało się ponad 11 milionów egzemplarzy tego auta.
Renault Clio stanowi konkurencję dla Fiata Punto, Forda Fiesty, Opla Corsy, Peugeota 208, VW Polo, Citroena Saxo czy Peugeota 106.
Rozstaw śrub w Renault Clio to 4x100 dla wszystkich generacji. Średnica piasty to 60 lub 60,1 mm. Z kolei seryjne rozmiary felg aluminiowych wynoszą 5,00x13; 5,00x14; 5,50x13; 5,50x15 i 6,00x15. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 5,00x14 do 8,00x18 (zależy to od generacji, wersji wyposażenia, pojemności silnika, mocy silnika i kilku innych czynników).