Skoda Yeti to samochód określany jako kompaktowy mini SUV i pozycjonowany w autosegmencie I. Auto jest pierwszym tego typu modelem czeskiej marki, a do produkcji trafiło w 2009 roku. Model Skoda Yeti wygrał czeski plebiscyt na Samochód Roku 2010.
Model Skoda Yeti został skonstruowany w oparciu o prototyp o tej samej nazwie, który producent zaprezentował w 2005 roku. Konstrukcja Skody Yeti opiera się na Octavii 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej platformie podłogowej produkcji Volkswagena o symbolu PQ35. Pokrewieństwo, poza wspomnianą Skodą Octavia 4x4, zachodzi też między Skodą Yeti, a pozostałymi SUV-ami koncernu Volkswagena, czyli VW Tiguan, Audi Q3 i będącym dopiero w fazie planowanie Seatem Tribu.
W stosunku do wersji koncepcyjnej Skoda Yeti posiada inne reflektory, całkowicie zmienione wnętrze. Za projekt samochodu w wersji koncepcyjnej odpowiedzialny był Thomas Ingenlath, a wersję produkcyjną opracował zespół Jensa Manske.
W 2013 roku samochód został poddany faceliftingowi. W jego ramach pojawiło się oświetlenie LED, nowy przedni i tylny zderzak, zmodyfikowana maska, klapa bagażnika, nowa kierownica i tylna kamera parkowania. Model jest dostępny w dwóch wersjach: miejskiej z lakierowanym całym nadwoziem oraz terenowej z czarnymi i szarymi elementami. Wersje 4x4 otrzymały Haldex 5. generacji.
Skoda Yeti na rynku konkuruje głównie z modelami Dacia Duster, Fiat Sedici, Honda CR-V, Jeep Compass, Nissan Qashqai, Suzuki Grand Vitara, Suzuki SX4, Toyota RAV4.
Rozstaw śrub w samochodzie Skoda Yeti to 5x112, a średnica piasty wynosi 57,1 mm. Model posiada seryjne felgi aluminiowe w rozmiarze 6,00x16. Rozmiary opcjonalne wynoszą od 6,50x16 do 8,50x20.